25.07. Teel Kasahstani

Täna oli lihtsalt üks sõidupäev. Eesmärk oli liikuda Jelandast kohta nimega Kurja (Курья).

Hommikul pakkisime asjad, heitsime veel viimase pilgu imekaunile vaatele ja asusime teele. Meil oli marsruudi valikul kaks võimalust: kas lühem ja viletsam või pikem ja parem tee. Lähtudes meie senisest Venemaa kogemusest on alati kindlam valida parem tee ja nii me tegimegi. See viis meid alguses läbi juba tuttavatest kohtadese: Gorno-Altaisk, Biisk ja Barnaul.

Tee oli hea ja ka autosid, mitte liiga palju. Sõidu tegi aga raskeks palavus. Temperatuur oli kogu teekonna vältel üle 30 kraadi. Päikese käes näitas sõites termomeeter 32, ja vahel isegi 35 kraadi. See ei ole enam isegi tsikliga sõiduks sobiv temperatuur. Tegime aga rohkesti pause ja jõime palju vett, aga selline kuumus siiski väsitab.

Päevalilled (seljaga meie poole). Sunflowers (with backs towards us)

Siin siis tänased olulisemad sündmused.

Inge märkas ühe põllu peal väikes keeristormi, mis sealt tolmu üles keerutas. Tanklas tuli meie juurde üks autojuht, kes uuris meie teekonna kohta. Ta ütles, et on ka ise plaaninud perega autoga Musta mere äärde sõita, aga ei ole julgenud seda teekonda ette võtta. Ehk sai ta nüüd meilt julgustust.

Päeva lõpu poole kerkisid meie teele äikesepilved, sõna otseses mõttes. Eemal sähvisid välgud nii ülevalt alla kui ka paremalt vasakule. Kuna ümbritsev loodus oli stepilaadne, siis mõtlesin juba, mida teha. Stepis on mootorrattur ümbritsevaga võrreldes suhteliselt kõrge punkt ja ma ei ole kindel kuidas välgud sellesse suhtuvad. Õnneks keerasime siiski enne päris pilve ära.

Kull saaki otsimas. Hawk looking for a snack

Meie teekonna viimasel etapil saatsid meid väikesed vihmasabinad ja tugev külgtuul. Sellega võideldes jõudsimegi oma sihtkohta.

Kurja küla kohta lähemat infot, võib vene keele oskaja lugeda siit. Siin elab veidi alla 4 tuhande elaniku. Siiski on see oluline koht, sest siin sündis Mihhail Timofejevitsh Kalashnikov – mees kes leiutas AK (Kalashnikovi automaadi). See on relv, mis veel ka täna mitmel pool maailmas laialt kasutuses on.

Mäed jälle paistavad. Mountains are visible againd
Mäed jälle paistavad. Mountains are visible again

Õhtul külastasime kohalikku söögikohta ja jalutasime tagasi oma hotellikesse. Peale rasket päeva ongi aeg magama minna. Homme plaanime jõuda Kasahstani. Kuidas seal internetiga lood on, seda me ei tea. Seega võib tulla järgmine postitus mõningase hilinemisega.

Siin ka teekonnalogid – tänane

Total distance: 637.39 km

ja kogu teekond

Total distance: 5886.54 km

Teedu ja Inge reisid background image