25.07. Batumi

Defualt 1
Ilmataat on meie soove arvesse võtnud ning neljapäev tervitaski meid päikesepaistega. Enne randa peesitama minemist sõitsime taksoga natuke linnast välja, Batumi botaanikaaeda. Seal oli mõnus varjuliste puude all jalutada. Rand oli sealsamas kõrval, nii et enam-vähem kõik, keda me aias jalutamas nägime, tulid samuti hiljem päikesevanne võtma. Kui Rumeenia reisi ajal Sulinas Musta mere ääres käisime, siis seal oli ilus liivarand. Siin on nii rand kui põhi kiviklibune. Keskpäevase kuumuse ajal oli võimatu paljajalu käia, nii tuliseks läksid kivid.
Defualt 3
Defualt 4
Defualt 5
Rentisime päikesevarju ja rannatoolid ning nautisime rattavaba päeva. Jäime vist natuke liiga kauaks nautima, sest nahk on punane ja tundlik, määrisime küll end kreemiga kokku, aga nii kahvatutele kui meie, oleks tugevama kaitsefaktoriga kreemi vaja olnud.
Koju tagasi sõitsime marshrutkaga, seal oli 3 lõbusat naist Jerevanist, kes siia puhkama tulid, ajasime nendega juttu. Siis üks kohalik naine, kui kuulis, et me vene keelt räägime, hakkas meiega suhtlema. Siin Batumis on inimesed üldse avatumad kui Tbilisi kandis.
Defualt 7
Peale kurnavaid päikese- ja veeprotseduure 🙂 kinnitasime keha, seekord küll türgipärase kebabiga ja suundusime Delfinaariumisse päeva viimasele delfiinide showle. Meie elamine on mugavas kohas, Delfinaarium, rand, promenaad on siit ühe minuti jalutuskäigu kaugusel. Samas on hind väga soodne, üks öö kahele vaid 25 euri!! See on selline backpackersite hosteli taoline elamine, jagame WC ja vannituba ühe teise toaga, aga see ei ole eriline probleem. Elanikke on siin ka igast rahvusest, on poolakaid, sakslasi, taanlasi, türklasi. Eestlasi sel suvel pole veel siia sattunud, aga eelmisel aastal oli kaks peret Eestist siin elanud. Nägime köögis kapi otsas Vana Tallinna pudeleid, arvatavasti siis nende poolt kingitud.
Defualt 9
Defualt 10
Delfiinide show lõppedes oli väljas pimedaks läinud ning paras aeg oli värvilisi, muusikalisi purskkaeve vaatama minna. Õues käis mõnus lõunamaine melu, rahvas vooris mõlemas suunas promenaadil, nagu aru saime, oli siin ka üle mitme päeva väga ilus soe õhtu. Turismindusse investeeritakse siin kõvasti, kogu promenaadiäärne on täis ehitatud hotelle ja restorane, üks uhkem ja suurem kui teine. Samas, kui promenaadist ja mere äärest natuke linna poole minna, siis pilt enam nii ilus ei ole, aga eks nad tasapisi jõuavad ka teisi tänavaid ja maju kenamaks nikerdada.
Defualt 12
Meie reis hakkabki tasapisi otsa saama, homme, so reede hommikul hakkame kodu poole tagasi sõitma, ööbime jälle Stepansmindas. Kahju, et Gruusial ja Venemaal ainult üks piiriületuspunkt on, siit Batumist oleks meil hoopis lähedam koju sõita, aga nüüd peame kogu tuldud tee piirini tagasi minema.
Defualt 14

2 comments

1. Raimond — 26. Jul 2013 at 07:17

Praamiga saavad Batumist Sotshi reisida vist jah ainult jalamehed(naised). Kahju, et peate tuldud teed tagasi sõitma. Mööda Musta mere rannikut kulgevat serpantiini oleks kindlasti huvitav kulgeda. Nael kummi!

1. admin — 29. Jul 2013 at 04:36

Tere, Raimond!! Tead, mina heameelega kulgen mööda tasast maapinda, ma olen serpentiinidest ja mägideedest natuke väsinud. Mööda Venemaa sirgeid laiu magistraale on vahelduseks täitsa hea sõita 🙂
      Tervitused kõigile!
      Inge

Comments are closed.

Teedu ja Inge reisid background image