26.07. Batumi – Stepantsminda

Panime reede hommikuks äratuse kella 6-ks, tahtsime varakult startida, et võimalikest Batumi liiklusummikutest hoiduda. Kella 7.30 ajal oli linn tõesti vaikne, mis on ka loomulik, inimesed tulevad ju siia puhkama. Kaks päeva tagasi, kui õhtupoolikul linna saabusime, oli tänavapilt kardinaalselt teine, raske oli aru saada, mitu rida autosid ühes vööndis sõidab ja kes kellele ristmikel teed peab andma. Üldiselt oleme me juba natuke aru saama hakanud, et selles kaootilises liikluses on ikkagi omad seaduspärasused, see vajab lihtsalt pisut harjumist.
Liiklus oli terve päeva jooksul suhteliselt hõre, ilm sõiduks hea, kohad juba tuttavad, nii et tagasitee läks päris kiiresti. Ainuke koht, millele ei tahtnud mõelda, oli see tee-ehitus natuke enne Kazbegit, Stepantsmindat, kust me nädal tagasi läbi vihma ja pori sõitsime. Vaatamata sellele, et ei sadanud, oli see 5-km teelõik ikkagi täiesti õudus kuubis, ma jõudsin just mõelda, et aru ma ei saa, kuidas me siit enne läbi sõitsime, kui olimegi järsku külili maas… Õnneks oli kiirus praktiliselt olematu, üks teine auto just ukerdas meie ees, Teet võttis hoo maha, ootasime, et ta ees ära sõidaks ja kuidagi sattus motika esiratas mingisse rööpasse ja nö lihtsalt kadus alt ära…ja olimegi oma rattaga pikali maas :).
Seellesama auto juht nägi peeglist ja tagurdas tagasi, teised autod tulid järel ja kõik olid muidugi ülimalt abivalmid, aitasid ratta püsti, küsisid, kas meiega on kõik korras….  Meiega oli kõik korras, üks kohver sai natuke kannatada, aga kinnitused püsisid õnneks ilusti kinni, nii et seekord pääsesime väikese ehmatusega.
Stepantsmindas saime öömaja ühe teise toreda pererahva juures. Meie eelmises majutuskohas olid kõik toad kinni ja perenaine soovitas meile oma head tuttavat, kelle juures me praegu olemegi. Taaskord pakuti nii rikkalikku õhtusööki ja pitsike tsha-tshad kulus peale väikest õnnetust hästi ära.
Homme hommikul stardime jälle kella 7 paiku, eks näeb, kuidas niipidi piiriületus läheb ja kas keegi hakkab meie papist numbrimärki kommenteerima.
View Batumi – Stepantsminda by teetp on Breadcrumbs Powered by Breadcrumbs: manage, edit and share GPS tracks for free.