14.07. Esimene sõidupäev Tallinn-Tihvin

See on meil järjekorras juba kuues motomatk. Eelmisel suvel jäi pikem reis tegemata. Käisime küll korraks Rootsis, kus Teet läbis off-roadi koolituse, aga sellise 2-3 nädalase sõidu jätsime vahele, kulutasime oma energiat hoopis maakodudes, mida meil päris mitu tükki kokku on. Seetõttu oli mul eile tükk tegemist, et ainult väga-väga oluline kraam kaasa saaks. Tavapäraselt viskan kotti nö varustust iga ilma jaoks, aga motika väikesesse kohvrisse pakkides peab kainet mõistust säilitama :). Nii et eelmine pool ööd kuluski suurte valikute tegemiseks. Aga siin me nüüd lõpuks oleme, õnnelikult oma esimese päeva sihtpunktis-Tihvinis.

01-1
Vaade Narva jõele Eestimaa ja Venemaa vahel. Narva river between Estonia and Russia

Enne piiriületust sõitsime Narvas ka oma armsate sugulaste juurest läbi, aitäh Georgile, kes meile Venemaa mobiilikaardi muretses!

Eelmisel reisil, läbi Venemaa Gruusiasse, harjusime siinse liikluskultuuriga üpriski ära, seega midagi üllatavat enam polnud. Ise peab lihtsalt tähelepanelik olema, et kellelegi ette ei jääks, kui sõbrad pisut ohtlikke möödasõite harrastavad.

Teekond Tihvini viis meid läbi Peterburgi. Üldiselt väldime sissesõite suurematesse linnadesse ja heameelega liikleme ringteedel, kus liiklus ehk vähem hektilisem. Nii ka täna, nägime vaid eemalt Peterburi kõrgeid uuselamurajoone.
Tihvini valis Teet esimeseks ööbimiskohaks sobiva kilometraazi järgi, ~550 km, selline paras ots esimeseks päevaks.
Mõned faktid Tihvini kohta:
– Linn on saanud oma nime Tihhi jõe järgi
– Tihvinis on sündinud ja elanud kuulus vene helilooja Rimski Korsakov
– Elanikke ~60 tuhat
– Linnas asub Ikea mööblitehas

01-3
“Külatänav” Tihvinis. “Village” road in Tihvin

Ööbimiskoha Tihvini äärelinnas broneerisime booking.com`i kaudu. Selline huvitav piirkond, kunagi on hakatud arendama eramute rajooni, aga tundub, et mingil põhjusel on see unarusse jäänud ja igaüks, kes vähegi oskab või tahab, nokitseb siis ise oma majakese kallal. Mõnel on päris uhke loss valmis, mõnel väiksem tareke, aga kogu siinne ümbrus ja teed on küll sellised, nagu mõnes toredas vene külakeses.

Etno jurta

Väga armas ja hoolitsev perenaine paigutas meid alguses ühte jurta stiilis onnikesse. Meile väga meeldis, kõik vajalik oli olemas, dušš, wc, pisike kööginurgake, aga natukese aja pärast tuli ta uuesti ja paigutas meid ümber suuremasse majja kahetoalisse apprtmenti. Ütles, et kui õhtul keegi õues grillib või pidu peab, ei pidavat jurtas magada saama, liiga lärmakas :).

Klassikaline Vene puuarhidektuur. Classical Russian achitecture

Homme suundume linna nimega Bui. Eks siis õhtul jälle loeme ja jagame ka teiega, mille põnevaga see linn üllatab.

Total distance: 589.48 km

3 comments

1. Katrin — 15. Jul 2015 at 07:00

Palju edu teile.. Vähemalt algus on ladusalt sujunud.
    Väga huvitav lugemine. Tihvinist peale nime tõesti ei teadnudki suurt midagi.
    Reisime teiega kaasa igastahes.
    Õnne ja õnnistust teie reisile.
    nautige ja kindlasti kirjutage, jagage meiega 🙂

Päikest 🙂

2. Helena — 15. Jul 2015 at 08:25

Tere reisisellid!
    Juba teie esimene postitus on juba väga põnev. 550km on esiteks päris pikk sõit ja (algne) ööbimine jurtas tundub ka olevat paras eksootika. Kiidan, et panite juurde kaardi. Muidu puuduliku alghariduse pärast ei oleks teadnud, kus see Tihvin asub.

Mina ikkagi kasutasin mulle lubatud erakordset armast Inge autokest ja käisin tal eile päeval järel. Siim andis võtme ja oli juba täiesti ärkevel 🙂
    Pärast külastasin Stroomi randa ning pärast Mööblimaja. Üks kord suretasin 1. käigu välja, aga muidu läks kõik hästi. Täna sõidan Võsule, kuna ilm on heaks läinud. Minu trajektoorid ei ole nii eksootilised kui teie omad, aga Inge auto annab mulle suurema liikumisvabaduse. Tõesti suured tänud!

Kui ma esmaspäeval nädalaks ära sõidan, jätan auto oma kinnisesse hoovi.

Teile jätkuvat edukat ja turvalist reisi! Edasi kommenteerin siis kui jälle kuskil arvutisse saan.
    tervitades Helena

3. taivo — 15. Jul 2015 at 13:13

Head reisi ja ootan põnevusega uusi postitusi!

taivo

Comments are closed.

Teedu ja Inge reisid background image