15.07. Tihvinist Buisse

Tänane sõidupäev on seljataga ja jälle aeg kohe muljed kokku võtta, enne kui need ununevad.

Päev algas rahuliku hommikusöögiga, vestlusega kaaskülastajatega meie külalistemajas, asjade pakkimise ja lehvitusega toredale perenaisele. Ka ilm oli sõiduks soodne – kuiv ja päris sageli paistis pilvede vahelt ka päikest.

Teeäärsed söögikohad vol 1. Roadside eateries vol 1

Sõit kulges mööda suurt magistraali, mis oli väga heas korras. Läbisime (õigemini möödusime) erinevatest linnadest – Tsherepovets, Vologda. Kuna maantee läks neist kohtades ringiga ümber, siis erilisi muljeid nendest kohtadest ei jäänud. Ka liiklus oli alguses üsna hõre ja sõit läks mõnusalt.

Teeäärsed söögikohad vol 2. Roadside eateries vol 2

Venemaal on autojuhid toredad, ainult neil on suur soov sinust mööda sõita. (Sama soodumust panin tähele ka Rumeenias). Kui seda lahkesti lubada, siis on kõik korras. Ainult üks probleem on Venes sellega küll. Kuna pidevast joonest üle sõit on väga rangelt karistatav (load ära), siis kipuvad möödasõidutuhinas roolikeerajad sulle väga külje alla ronima ja peab hoolega silmas pidama, et mõni „sõber” sinu kõrvale ei ole imbunud.

Lagunev kirik aukliku tee ääres. Church ruins on the roadside

Asi läks põnevaks siis kui suurelt magistraalilt ida poole keerasime ja suundusime linna poole nimega Bui. Esiteks muutus kohe tee kvaliteet. Sileda magistraali asemel sõitsime teel kus oli palju auke. Õnneks olid need küll kõik ära parandatud. Aga selle tulemusel oli teel palju muhke:). Seega oli sõit raputav. Vahepeal kadus ka kohati asfalt üldse ära ja siis ilmus jälle oma auklikul (muhklikul) moel tagasi. See kõik oli väga heaks sissejuhatuseks meie praegusele asukohale – linnakesele nimega Bui.

Wikipedia andmetel rajati see linn 1536 kindluseks, kaitseks Tatarlaste ja teitste vastu. Siis aga vallutai Kaasan ja linn kaotas oma mõtte. Seetõttu sai see koht päris linnaks alles hulk aega hiljem. Kellel huvi see võib siit edasi lugeda. Nüüd aga mõned isiklikud tähelepanekud (nende kronoloogilises järjestuses).

Auklikud teed jätkusid ka peale kergelt roostetanud linna algust tähistavast sildist möödumist. Veidi edasi tekkis liikluses veidi naljakas olukord. Minu ees sõitis buss, mis peatus bussipeatuses. Vastu tuli aga parajalt jokkis mees ralgrattaga, kes uljalt pedaale väntas, aga kahjuks hullult vingerdas. See kõik sulges hetkeks liikluse, Kõik säilitasid aga rahu ja midagi ohtlikku ei toimunud.

Meie tänane kodu. Our home today

Meie hotell – nimega Regioon 44 (selline number tähistab autonumbritel Kostroma oblastit) asub korrusmaja esimesel korruse. Komandirovka.ru andmetel on see parim hotell linnas. See vastab tõele, väga tore personal, puhtad toad ja tasuta kohv ja tee. Olemas on ka internetiühendus (mis hetkel küll mingil põhjusel katkes).

Kuus venda. Six brothers

Järgmine mulje oli bensiinijaamast, kus meie saabumisel oli vaheaeg (küll ainult 15 minutit, millest pidime ootama vaid 5). Edasi külastasime pitsa restorani. See oli väga tore, Välisuksel oli silt, kus paluti hoolikalt jalgu pühkida (linnatänavad ei ole ju väga hästi asfaltiga kaetud), kuid sellest ei olnud väga abi, sest põrandal olid mõnedki mustad jäljed. Ukse seesmisel küljel oli silt, mis muuhulgas keelas ka ropendamise ja selles peeti väga hästi kinni.

4 käsku. 4 commandments

Siiralt teie ... Sincerely yours ...
Siiralt teie … Sincerely yours …

Kõige suurema mulje jättis aga raudteejaam. Siin oli midagi fantastilist – raudtejaam ja kirik kokku ehitatud. See oli sürrealistlikult lahe. Kauba peale asus selles multifunktsionaalses hoones ka veel politseijaoskond. Ülikõva! Lisaks oli veel paar huvitavat nüanssi – Vene posti majake, mille ees ilutses hõbedaseks võõbatud Lenini kuju ja kodune vagun, millel EVR logo (ja aimatav Hansa faktooringu logo ka). Ühesõnaga muljetavaldav õhtu.

Amazing

02-8
Rongid päikeseloojangul. Trains in the sunset

Lenin on meiega. Lenin is with us

Total distance: 616.4 km

Teedu ja Inge reisid background image