15.09. Viimane suvine päev Austrias

Kõik ilmateated näitasid, et täna on viimane suvine päev Austrias. Seega otsustasime võtta sellest kõik ja veeta päeva mägedes. Startisime juba varahommikul oma peatuspaigast – Gruberi külalistemajast.

Meie külalistemaja Neumarktis. Our guesthouse in Neumarkt

Mootorratta jätsime Patriku vanemate garaaži. Tänase päeva sõiduvahendiks on meil auto ning roolis Patrik. Seega ei ole meil muud muret kui nautida Austria võlusid.

Mõne aja pärast keerasimegi kiirteelt maha ja ümbritsev loodus muutus järjest maalilisemaks. Meid ümbritsesid ilusad rohelised mäed, mille vahel sillerdasid veel hommikuse uduga kaetud mägijärved. Esimese peatuse tegime linnakeses nimega Hallstatt.

Hallstatt

Eelpool oleva pildi vaade on väga populaarne. Kui panna Google pildiotsingusse märksõnaks Austria, siis on see pilt tulemuste seas väga sage. Linnake on nii populaarne, et Hiinas on sellest tehtud isegi koopia. Lisan kas sellest siia pildi.

Hallstatti koopia Hiinas. Hallstat replica in China

Aasia turiste oli linnake paksult täis.

Aasia turistid Hallstattis. Asian tourists in Hallstatt.

See linn tekkis tänu lähedal asuvale soolakaevandusele, mis ka omal ajal selle elanikele palju rikkust tõi. Muidu on see elamiseks suhteliselt raske koht. Majad asuvad väga järsul mäeküljel ja vanal ajal ei tulnud siia isegi teed – kogu liiklus toimus mööda järve. See-eest on aga linn tõesti ilus.

Keskväljak. Market square.

Linnale annavad ilmet tema kaks kirikut. Üks nendest luterlik ja teine katoliiklik. Katoliku kiriku ümber paikneb väike kena surnuaed.

Surnuaed. Graveyard.

Oluliseks märksõnaks on siin just “väike”. Nimelt oli see surnuaed nii pisike, et hauaplatse kõigile ei jagunud. Seetõttu tekkis Hallstattis komme surnute luud mõne aja pärast välja kaevata ja paigutada eraldi asuvasse keldrisse. Hiljem hakati luid ka kaunistama ja neile nimesid peale kirjutama.

Luukamber. Bone chamber.

Jalutuskäigu lõpetasime kohvikus, kus nautisime ülimaitsvaid suppe, kohvi ja õnuastruudilt. Lisaks muidugi veel imekaunist vaadet järvele.

Hallstätter See

Edasi suundusime mäele, mille nimeks on Loser. Kindlasti ei ole tegemist luuseriga, mitte üheski mõttes. See on hea sihtpunkt laisale turistile, sest autotee viib 1600 meetri kõrgusele. Kuna meie päris laisad veel ei olnud, siis matkasime jalgsi edasi ja ronisime kohani, mille nimeks Loser-Fenster (Loseri aken).

Tee tippu. Road to Loser.

Augstsee

Loser-Fenster

Õhtu lõpetasime jalutuskäiguga Toplizsee järve äärde.

05-12

05-13

Koju tagasi sõitsime täiskuu valgel mööda väiksemaid teid. Täiesti unustamatu päev.

Teedu ja Inge reisid background image